Datenverarbeitung durch Drittanbieter

Zur Verbesserung unseres Angebotes lassen wir Informationen zum Nutzerverhalten durch Dritte verarbeiten.
Hier bieten wir Ihnen die Möglichkeit, individuell zu jeder einzelnen Datenverarbeitung durch Drittanbeiter zuzustimmen.

Diese Einstellungen können Sie jederzeit in unseren Cookie-Einstellungen anpassen.

Essentielle Cookies

Cookies, die zum ordnungsgemäßen Betrieb unseres Shops notwendig sind.

Art der Speicherung

Dürfen wir ihre Einstellungen permanent in Form eines Cookies in ihrem Browser speichern?
Andernfalls gehen die Einstellungen verloren, wenn Sie das Browser-Fenster schließen.

Cookie-Einstellungen
Rekluse, RadiusX centrifugal clutch kit

Artikelnummer: MCS923285

A high performance centrifugal operated clutch that is racing compatible. The big advantage over other performance clutches? You will never again have to pull the clutch when in heavy traffic or when waiting for that traffic light that refuses to turn green. Otherwise, there's no difference with a regular clutch. When the engine revs increase the clutch automatically engages, after that it turns to a regular clutch. The 'engage' RPM is adjustable and a 'how to' tuning card is included. The clutch comes at 'medium setting'. Settings available are 'Low' ( 1150 RPM). Above these RPMs you will keep a full functional clutch lever, shifting requires pulling the clutch just like a regular clutch. The clutch only disengages below a certain RPM giving you take off and stops in gear, without using the clutch lever and preventing accidental stalls. This clutch system was initially developed for motocross/dirt bike/adventure bikes, only to prevent nasty accidental stalls in rough terrain, so the rider can have full focus on bike, trail and racing. On the street circumstances may differ, but it works equally well and when navigating in heavy traffic it is a blessing. No modifications are required to OEM parts. The Rekluse sleeves eliminate basket wear and notching. The TorqDrive system allows more discs in less space, totalling to 6 additional friction disks over stock. These friction plates provide up to 50% more clutch hold capacity, all without using stronger springs or a special lock-up device.

Kategorie: Startseite


1.020,00 €

Bei Lieferung nach Deutschland
inkl. 19% USt. , versandfreie Lieferung
Lieferland ändern

momentan nicht verfügbar


Dyna: 07-08 Screaming Eagle FXDSE; 09-10 CVO Fat Bob FXDFSE Touring: 10-12 CVO Street Glide FLHXSE; 2011 CVO Road Glide FLTRUSE; 15-16 Ultra Limited FLHTK; 14-16 Street Glide FLHX; 14-16 Electra Glide Ultra Classic FLHTCU; 2009 CVO Road Glide FLTRSE; 14-16 Street Glide Special FLHXS; 2012 CVO Road Glide FLTRXSE; 2008 Screamin Eagle Electra Glide FLHTCSE; 09-12 CVO Electra Glide FLHTCUSE; 14-16 Electra Glide FLHT; 07-08 Screamin Eagle Road King FLHRSE; 15-16 Road Glide FLTR Softail: 10-12 CVO Convertible FLSTSE; 2009 CVO Springer FXSTSSE; 07-08 Screamin Eagle Springer FXSTSSE

Durchschnittliche Artikelbewertung

Geben Sie die erste Bewertung für diesen Artikel ab und helfen Sie Anderen bei der Kaufenscheidung:

Kontaktdaten
Ich bin kein Roboter. Foo Bar Bazz

Bitte melden Sie sich an, um einen Tag hinzuzufügen.